گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01
نوشته شده توسط : رز علینژاد

جنگ در بازار میان‌‎رده و میان‌رده رو به پایین در دنیای گوشی‌های هوشمند بسیار پر شور و پر حرارت دنبال می‌شود و برای اینکه سامسونگ بتواند سهم بیشتری از این بازار را به دست بیاورد محصولی هیجان‌انگیز با نامی عجیب و مشخصاتی جالب را معرفی کرده است؛ 

ساعاتی پیش و در سکوتی خبری شرکت سامسونگ جدیدترین و البته مقرون به صرفه‌ترین گوشی نسل جدید سری Galaxy A خود را به صورت رسمی معرفی کرد.

این گوشی که با نام عجیب و غریب گوشی A01 معرفی شده است ظاهری ساده ولی بروز دارد و در دو بخش جلو و پشت مانند دیگر گوشی‌های سری Galaxy A طراحی شده است.

سامسونگ برای Galaxy A01 از یک نمایشگر 5.7 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 720p+ استفاده کرده که در قسمت بالای آن یک ناچ V شکل قرار گرفته و محل جای دادن دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دستگاه است. حاشیه‌های نمایشگر در کناره‌ها معقول و کم است ولی در پایین نمایشگر کمی بیشتر است که البته می‌تواند به ارگونومی بهتر دستگاه منجر شود.

در پشت دستگاه نیز یک ماژول دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و یک سنسور دوم از نوع عمق میدان با رزولوشن 2 مگاپیکسل قرار گرفته که می‌تواند برای این رده قیمتی مناسب و معقول باشد.

مشخصات گوشی سامسونگ A01

سامسونگ A01 محصولی با نمایشگر 5.7 اینچی و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی است؛ البته به رسم گوشی‌های امروزی از لنز دوگانه بهره می‌برد که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد. با توجه به انداز نمایشگر، ظرفیت باتری 3000 میلی‌آمپری نیز به نظر برای این محصول مناسب خواهد بود. همچنین این گوشی هوشمند از رم 2 گیگابایتی برخوردار بوده و به پردازنده اسنپدراگون کوالکام نیز مجهز است. در ادامه جزئیات و مشخصات فنی این محصول را در جدول زیر بیان خواهیم کرد.

طراحی ظاهری

در مورد طراحی ظاهری سامسونگ A01 باید اشاره کنیم که این محصول از ظاهری امروزی برخوردار بوده، اما با این حال بدنه پشتی آن از جنس پلاستیک ساخته شده است. خوب است بدانید ابعاد این محصول معادل 8.3×70.2×146.2 میلی‌متر بوده و با این حساب کار با آن راحت است. همچنین وزن 149 گرمی آن هم به این موضوع کمک قابل توجهی خواهد کرد. همین‌طور بدنه پشتی گوشی نیز میزبان دوربین دوگانه و فلش LED است که در آرایشی عمودی در گوشه سمت چپ قرار گرفته‌اند. علاوه بر این‌ها پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در گوشی گلکسی A01 سامسونگ پشتیبانی می‌شود. برخورداری از یک میکروفون مجهز به نویز کنسلینگ هم از دیگر ویژگی‌هایش است.

نمایشگر

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، سامسونگ A01 از نمایشگر 5.7 اینچی سود می‌برد. در بالا و مرکز نمایشگر نیز شاهد بریدگی قطره‌ای هستیم که میزبان دوربین سلفی گوشی خواهد بود. خوب است بدانید که رزولوشن نمایشگر یاد شده معادل 1520×720 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی نیز در این گوشی معادل 301PPI گزارش شده است. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز در این گوشی هوشمند معادل 75.1 درصد است.

عملکرد سخت افزاری

سامسونگ A01 از طریق پردازنده 12 نانومتری اسنپدراگون 439 نیروی مورد نیاز پردازش خود را تأمین خواهد کرد. به این دلیل که این گوشی یک محصول ابتدایی و پایه است، پس نیازی به پردازنده قدرتمند در این گوشی احساس نخواهد شد. از طرف دیگر پردازنده گرافیکی آدرنو 505 نیز وظیفه انجام کارهای مربوط به پردازش گرافیک را هم عهده‌دار خواهد بود.

خوب است بدانید که پردازنده یاد شده با یک رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی همراهی می‌شود. البته ناگفته نماند که حافظه داخلی از طریق میکرو SD نیز قابلیت ارتقا خواهد داشت. در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد حافظه میکرو اس دی به دست آوردید.

سیستم عامل

با همه ویژگی‌های متوسط و سطح پایینی که از گلکسی A01 یاد کردیم، باید اشاره کنیم که در بخش سیستم عامل این گوشی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 10 سود می‌برد و نسخه دوم رابط کاربری OneUI سامسونگ نیز روی آن اجرا خواهد شد. همچنین پشتیبانی از اپلیکیشن‌های سامسونگ نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

دوربین ها

با اینکه با یک گوشی پایین‌رده روبه‌رو هستیم، اما ترندهای روز همچنان در این محصول حفظ شده است. یک دوربین دوگانه با لنزهای 13 و 2 مگاپیکسلی در بدنه پشتی خودنمایی می‌کنند. لنز 13 مگاپیکسلی واید از دیافراگم f/2.2 برخوردار بوده و لنز 2 مگاپیکسلی مربوط به تشخیص عمق دارای دیافراگم f/2.4 است. در کنار همه این‌ها وجود فلش LED نیز از دیگر ویژگی‌هایش است که به جذب نور بیشتر توسط دوربین کمک خواهد کرد. دوستداران عکاسی سلفی نیز از وجود یک دوربین 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 سود می‌برند. همچنین این گوشی قادر است ویدیوهایی با کیفیت 1080 پیکسلی 30 فریم در ثانیه نیز ضبط کند.

باتری

این گوشی هوشمند دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی است. اگرچه امروزه گوشی‌های پرچمدار و حتی میان رده باتری‌های قدرتمندتری نیز دارند، اما باید یادآور شویم که این محصول، یک گوشی پایین رده است و با توجه به کارهایی که از آن انتظار داریم و اندازه نمیاشگر آن، باتری یاد شده ظرفیت قابل قبولی دارد.

قیمت و تاریخ عرضه

خوب است بدانید سامسونگ A01 در دسامبر 2019 معرفی شد و قرار است در 22 فوریه 2020 مصادف با 3 اسفند 98 روانه بازار شود. اما هنوز هم اطلاع دقیق از این موضوع نداریم. با توجه به این موضوع، قیمت گوشی سامسونگ A01 ممکن است در بازارهای مختلف متفاوت نیز باشد. اما در زمان معرفی، قیمت گلکسی A01 سامسونگ 110 یورو (معادل 121 دلار و 42 سنت) اعلام شده است. با این حساب باید منتظر بمانیم تا در زمان عرضه با قیمت دقیق آن آشنا شویم.

سخن پایانی

باتوجه به اطلاعاتی که از گوشی سامسونگ گلکسی A01 بیان کردیم، دانستیم که با یک گوشی میان رده رو‌به‌رو هستیم. این محصول برای آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند هزینه بالایی برای یک گوشی بپردازند، انتخابی مناسب خواهد بود و به خوبی وظایفی که از آن انتظار می‌رود را انجام خواهد داد. مسلما کسی از یک گوشی پایین رده انتظار اجرای بازی‌های امروزی یا مناسب برای پخش فیلم‌های باکیفیت را ندارد. اما در حد اندازه پاسخ دادن به تماس‌ها، مرور شبکه‌های اجتماعی و استفاده از اینترنت و پیام رسان‌ها انتخاب مناسبی را رقم خواهد زد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا محصول دیگری در این زمینه می‌شناسید که قابل رقابت با گلکسی A01 سامسونگ باشد؟

برای اطلاع دقیق از قیمت ها اینجا را کلیک کنید.





:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی a01 سامسونگ , قیمت سامسونگ a01 , مشخصات گوشی سامسونگ a01 , قیمت گلکسی a01 سامسونگ , مشخصات a01 , مشخصات گوشی a01 ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: